BLIJF MET ONS IN CONTACT EN STUUR EENS EEN MAILTJE: AMANRAALTE@GMAIL.COM


1 augustus 2011

Treinkaartjes

01-08:We zijn allemaal redelijk op tijd wakker. Vandaag doen we niet mee aan het ontbijtbuffet, maar proberen in de stad een ontbijtje te scoren. Er zijn genoeg eetgelegenheden, maar de kinderen lijkt een warme Chinese maaltijd op de vroege morgen niet zo’n goed idee. Het wordt dan ook Starbucks. Niet echt een super (goedkoop) ontbijt en ook niet echt vullend. Morgen wordt het gewoon weer ontbijtbuffet in het hotel.


Dan gaan we naar het visitors-centre om informatie in te winnen over treinreizen naar Kuala Lumpur en/of Bangkok. Het valt niet mee om juiste informatie te krijgen. Eigenlijk wordt de bus of het vliegtuig geadviseerd. De trein is erg traag, maar wij willen graag wat van Maleisië zien. Bovendien lezen we in onze reisgids dat de trein veiliger is dan de bus. Andere pluspunten zijn de aanwezigheid van een toilet (geen wc in de bus) en meer bewegingsruimte. Uiteindelijk krijgen we een papier met vertrektijden van treinen erop.

Bij ons hotel informeren we ook nog even. Zij adviseren ons om bij het treinstation te informeren. Dat lijkt ons ook de beste plek, maar hoe kom je daar? Even puzzelen, maar we komen er uit. We moeten met de MRT (metro) naar de halte Woodlands. Vandaar moeten we naar het treinstation, en dat is niet het ‘Checkpoint’ wordt ons verteld, want daar moet je alleen naartoe als je de trein wil némen.

Het volgende punt is: waar koop je kaartjes voor de MRT? In shoppingmall 313 is te toegang tot de MRT en daar kun je ook kaartjes kopen. Het is even zoeken, maar het is te vinden en nog dichtbij ons hotel ook. We kopen 5 kaartjes en gaan de metro in. Het is zo’n half uurtje rijden. Bij station Woodlands vragen we hoe we het beste naar het treinstation kunnen. We worden doorverwezen naar een taxi. De eerste taxi-chauffeur weet niet wat we bedoelen. De tweede taxichauffeur weet alleen waar het ‘Checkpoint’ is en brengt ons daar naartoe. We hebben geluk, want dáár kunnen we treinkaartjes kopen! En er blijkt plek voor ons te zijn op woensdag 3 augustus om 13.45 uur! Dat is mooi. We nemen een taxi terug naar ons hotel. Lekker efficiënt en nog voordeliger dan het openbaar vervoer hierheen!

Ons volgende ‘probleem’ is ons verblijf in Singapore met één dag verlengen. Op het vliegveld konden we laatst bij aankomst bij de ‘hotel-desk’ maximaal voor 3 nachten boeken. Een vierde nacht kon niet. Het advies was: boek op de dag dat je moet uitchecken een nachtje bij. Niet via het hotel, maar weer via ons, want dat is goedkoper. Wij informeerden vandaag even bij het hotel wat een extra nachtje kost. Dat zou € 75 euro duurder zijn dan de prijs van de afgelopen nachten! Tjonge jonge! We hebben gebeld met de ‘hotel-desk’ op het vliegveld om een nacht bij te boeken. Dat blijkt echter alleen op de dag van ons oorspronkelijke vertrek te kunnen, en wel ná 10.00 uur. Een medewerker van het hotel vertelde dat deze goedkopere bijboekmogelijkheid op de dag van vertrek ook door de visitors-centre’ geregeld kan worden. Een heel verhaal, maar kortom: de taxi zet ons bij het visitors-centre af en wij krijgen de juiste informatie. Morgen kunnen we daar ons verblijf, waarschijnlijk tegen een voordeliger tarief, verlengen.

Als alles zo ver mogelijk geregeld is gaan we vlakbij ons hotel in een foodcourt wat eten en dan zo snel mogelijk naar het hotel om een verfrissende duik te nemen. Het was vandaag een drukke regeldag. Niet helemaal relaxed. Nu nog een hotel zien te vinden in Kuala Lumpur…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten