BLIJF MET ONS IN CONTACT EN STUUR EENS EEN MAILTJE: AMANRAALTE@GMAIL.COM

24 april 2011

Tahiti - Papeete - Moorea

22-4: Een prima nacht vannacht. Ontbijten, inpakken, betalen en wegwezen. Op naar de haven voor de boot (een catamaran) naar Moorea. Deze vertrekt om 9.30 uur en je moet een klein halfuurtje van tevoren aanwezig zijn. Het is een drukte van belang. Dat zal ook wel met het Paasweekend te maken hebben. We kunnen helaas geen plaatsje bovenop het dek krijgen en moeten dus binnen zitten. Voordeel is wel dat daar airco is, maar het uitzicht is wat minder.

Na een halfuurtje varen komen we aan in de haven van Moorea. We gaan eerst naar de toeristinformatie. Zij bellen voor ons naar het Kaveka hotel of er een transfer mogelijk is. Nee, helaas, dat hadden we vooraf moeten reserveren. Een taxi schijnt volgens de informatrice erg duur te zijn, maar er gaan ook bussen. We moeten snel zijn, anders missen we hem. We moeten even een sprintje trekken, maar dan kunnen we ook zeer voordelig met de bus mee. Het is ongeveer een kwartiertje met de bus naar ons hotel. Voor de deur kunnen we uitstappen.

Even inchecken en dan kunnen we naar onze bungalow. Deze ziet er prachtig tropisch uit en zal de komende tien dagen en nachten prima voldoen. Omdat we van de receptie begrijpen dat de winkels om 12.00 uur sluiten en het inmiddels al ruim 11 uur is, gaat Edwin onmiddellijk aan de wandel naar het stadje 15 minuten lopen om inkopen te doen. Laura pakt de rugzakken uit en geeft alles een plek in de bungalow. Als de boodschappen binnen zijn en de zwemkleding klaar ligt om aan te worden getrokken vertrekken we naar het strandje bij het hotel. Daar vinden we heerlijke verkoeling in het azuurblauwe water. Dit is prima vol te houden de komende dagen! ’s Avonds eten we in het restaurant van het hotel onze warme maaltijd en gaan dan heerlijk slapen.