BLIJF MET ONS IN CONTACT EN STUUR EENS EEN MAILTJE: AMANRAALTE@GMAIL.COM

24 april 2011

Rapa Doei!

20-4: Vandaag onze laatste dag op Paaseiland. Gelukkig gaat onze vlucht pas om 20.35 uur zodat we hier nog een hele dag te besteden hebben. We mogen ook nog deze hele dag onze kamer in het hostel gebruiken, dat is erg lekker.

Rond 12.00 uur tanken we de Suzuki af en leveren deze geheel schadevrij weer in bij het verhuurbedrijf. Auto’s worden hier onverzekerd verhuurd. Bij schade is het dus dokken, maar dat is gelukkig niet aan de orde. Vanaf nu zijn we weer wat minder mobiel, maar we hoeven alleen nog maar in Hanga Roa te zijn, dus alles op loopafstand.

In het centrum struinen we nog wat winkels af en in de haven zien we grote zeeschildpadden zwemmen. We hadden niet verwacht hier zulke grote schildpadden aan te treffen.

We nemen bij ons favoriete “keetje” nog een empanada en dan is het alweer 16.00 uur. We lopen weer richting het hostel. De kinderen doen nog wat schoolwerk. We pakken de laatste dingen in de rugzak en rond 18.00 uur staat de hosteleigenaar klaar om ons naar het vliegveld te brengen. Voordat we vertrekken krijgen we allemaal een ketting met een houten moai eraan. Een mooi souvenir. Ook doen de kinderen nog eenmaal samen met hem de kreet die we de afgelopen dagen al veel vaker hebben gehoord!

Dan worden we naar het vliegveld gebracht. Binnen 10 minuten zijn we er. Bij het inchecken horen we dat de vlucht pas om 21.40 uur vertrekt. Dat is nog een lange tijd. We lopen dan ook weer terug om voor de laatste maal in Hanga Roa nog wat te eten en een ijsje te scoren. Rond 20.30 uur zijn we weer terug op het vliegveld. Maken daar echt onze laatst pesos op aan souvenirs en gaan dan door de douane. We kunnen buiten op een bankje wachten tot ons vliegtuig klaar voor vertrek is. Dat is uniek en hebben we nog niet eerder meegemaakt. Om 22.10 uur, nog weer een half uur later dan gedacht, stijgt ons vliegtuig op naar onze volgende bestemming: Papeete, Tahiti.

De vlucht verloopt voorspoedig. We kijken wat films, luisteren muziek, drinken wat, en slapen wat. Om 21.45 uur plaatselijke tijd land het vliegtuig. Als we uitstappen valt een tropische warmte over ons heen. Ook hier worden we weer opgewacht door dames. Dit keer met een klein bloemetje voor achter het oor. Twee mannen maken muziek. Dan de bagage ophalen, door de douane, pinnen (prachtig geld hier trouwens) en een taxi regelen om ons naar ons hotel te brengen. Bij aankomst bij ons hotel worden we al verwacht, en dat is prettig. Ons telefoontje van vanmorgen vanuit Paaseiland is toch goed overgekomen. Onze paspoortgegevens worden ingeschreven en dan kunnen we naar onze kamer. Deze blijkt niet zo mooi als op de foto’s op internet, maar het voldoet. We kunnen slapen. En dat doen we ook meteen. Het tijdsverschil met Nederland is opgelopen tot 12 uur!