BLIJF MET ONS IN CONTACT EN STUUR EENS EEN MAILTJE: AMANRAALTE@GMAIL.COM

8 december 2010

Grand Canyon

07-12: Vannacht was toch nog weer even een koude nacht. Het is hier dan wel niet echt winter, maar de camping lag op meer dan 6000 ft hoogte en dan wordt het toch wel koud. In de loop van de nacht hebben we toch maar de verwarming aan gezet. Dat scheelt enorm. Desondanks toch lekker geslapen.

Rond een uur of half elf zijn we vertrokken richting de Grand Canyon. Het is een prachtige dag, vlop zon en een strak blauwe lucht. Vanaf de camping is het nog wel een uur rijden naar het begin van het National Park. Nadeel is wel dat we deze recht-toe-recht-aan-weg vanmiddag ook nog weer terug moeten rijden. Het is niet anders want we willen de komende dagen toch richting Las Vegas.

In het park rijden we langs de South Rim (de zuidrand) en stoppen bij diverse uitkijkpunten. Ook gaan we nog even het bezoekerscentrum binnen. Het valt ons op dat vandaag op veel officiƫle punten de Amerikaanse vlag halfstok hangt. Even vragen waarom? Blijkt dat vandaag de aanval op Pearl Harbour (7 december 1941) wordt herdacht. Weten we dat ook weer. Het is wederom niet erg druk in het park, maar een paar blikken Japanners zijn er altijd wel. Als laatste bezoeken we Desert View, dit is het laatste uitkijkpunt, met een uitzichttoren die je kunt beklimmen.

Achterin de middag rijden we weer terug naar I-40 en gaan verder in westelijke richting. Zo’n 20 mijl voor Seligman AZ, nemen we de afslag naar ‘historic route 66’. Deze volgen we richting Seligman, waar we ons installeren op de KOA-camping. Opnieuw lukt het ons met een beperkte voorraad een eenvoudige doch voedzame maaltijd op tafel te toveren. Zowel de oven als magnetron in de camper gebruiken we als provisiekast, want deze apparaten gebruiken we toch niet. We zien ons niet even een appeltaart of kalkoen te bereiden in de oven. Zijn deze ruimte toch nuttig gebruikt. Hetzelfde geldt voor de douchecabine. Deze kunnen we niet gebruiken omdat de camper ge-winterized is. De douchecabine doet nu dienst als oplaadhok (voor: 3 Nintendo’s, laptop, 2 mobiele telefoons en de digitale camera).

1. Hoi Amannetjes

Wat ontzettend mooi is het daar, ik hoop minder koud als hier. Trouwens niet te erg leunen tegen dat hek.
    Die camper van jullie valt wel in het niet bij die grote.
    Nathalie zit nou ook in het vliegtuig richting New York en ik moet natuurlijk oppassen dat begrijp je.
    Edwin we vroegen ons af of je de trapjes nog mist. Met de groeten van de koffiedraak.

Groeten van de grondzaakjes.